2012. január 23., hétfő

Szabadulás a Kochi erődbe

4. nap (2012. jan. 17.)

4th day (17. January 2012.)

Hajnalban felébredtünk a nem éppen nyugalmas éjszaka után, és elhúztuk a függönyt, hogy világos legyen, és biztos ne jöjjenek elő a bogarak, míg alszunk. András 9-kor elment netezni, én még aludtam egy fél órát. Bár a szállást csak délben kellett elhagyni, úgy döntöttünk, hogy 11-kor elindulunk a reptérre.
Fogtunk egy taxist és feleárban, mint tegnap befelé, kivitettük magunkat a helyi reptérre. A helyi reptér is megér pár sort. A bejáraton csak azok mehetnek be, akiknek repjegyük van, kísérők nem. Mikor becsekkolsz (már csak az utolsó sorban volt két hely egymás mellett), utána át kell menni egy detektoros kapun, ami még nem is fura. De külön van kapu a nőknek (egy) és a férfiaknak (több). Már az is negatív diszkrimináció, hogy a nőknek csak egy kapu van, de hogy oda is férfiak állnak, az már túlzás. A vizsgáló hölgyek persze átzavarták őket a férfi-sorba, de ez meg akkora problémát okozott egyes feleségeknek, hogy egyik-másik a hiszti környékén állt (a férjem hamarabb fog végezni, jajajaj!!). Természetesen mindenki becsörgött a kapun, mindenkit át kellett nézni kézi detektorral és senkinél sem találtak gyanús tárgyat. Amikor ezen túl vagy, lepecsételik a beszállókártyádat 2 helyen, és a táskádra ragasztott címkét is (elfelejtettem, hogy a becsekkolásnál ráragasztanak a kézi táskára egy címkét), ezzel bizonyítva, hogy minden átvizsgálásra került.
Nekünk a 16-os kapuról indult a gép, amit a 15-ösre írtak ki, de a 16-osnál kezelték a beszállókártyákat. Fél órás késéssel indultunk, mert nem tudták becsukni a repcsi hátsó ajtaját, pont ahol ültünk.
Mikor Kochi felé értünk, teljesen elámultunk. Egybefüggő zöld, amit települések, folyók és tavak szakítanak meg, nem a nagy porfelhő várt minket, mint Mumbay-ban. Kellemes a szemnek. Mellékesen jegyezném meg, hogy vonattal is el lehet jutni Kochiba Mumbay-ból, ez az út kb. 40 órácska, késés nélkül.
Kitérőként szeretnék elmesélni egy újságcikket, amit a repülőn olvastunk. A repcsi felszállt 32 utassal Trivandrum-ból, és a célállomása Kozhikode volt. Mikor leszállt a gép, bemondták, hogy megérkeztünk Kozhikode-ba, de az utasok kinézve az ablakon meglepődve azt látták, hogy ez bizony Kochi. Eltévedt a pilóta… (Magyarul, ha lenne repcsijárat Szeged – Kecskemét – Budapest útvonalon, akkor ez úgy lenne, hogy felszálltak Szegeden, budapesti céllal, de Kecskeméten landoltak, csak itt kicsit nagyobbak a léptékek).
A reptér parkolójában elkaptunk egy buszt, ami az erődig ment, csupán másfél óra volt az út, 40 km. Már sötétedett, amikor leszálltunk a buszról és elindultunk a szállásra, amit kinéztem a könyvből. Szállást nem foglaltuk előre, mivel a repjegyet is csak az utolsó pillanatban sikerült megvenni, eredetileg nem is terveztük be ezt a városlátogatást. Félve mondtam Andrásnak, hogy remélem, lesz hely azon a szálláson. Nem lett. Sőt a másodikban és az ötödikben sem. Végül is az utca végén sikerült találnunk egyet, ami bár nem egy nagy durranás, de tiszta. Remélem, poloskák sem lesznek az éjjel.
Gyorsan lepakoltunk és elmentünk kaját nézni. Az egyik sarkon egy netes kajáldában sok-sok ember ült, ezt választottuk. Bár egy órát vártunk, míg kihozták, egy adag elég volt kettőnknek és nagyon finom. Jó választás volt. Kis skypolás, levél-ellenőrzés után vissza a szállásra, hogy talán sikerül ma tényleg kipihenni magunkat és újult erővel neki indulni a holnapnak.

Mumbay - Kochin

Transport from Seagull Hotel to Mumbay Domestic Airport by taxi costs 275 INR.
Mumbay – Kochi by plain, 1,5 hours, (Jetairways).
We went by bus from Kochi airport to Kochi Fort. You find this in the car park of the airport, the way is 1,5 hour, costs 70 INR / person.
Accomodation: Brisbane Lodge on Princess Street, 500 INR / room / night, clean, hot water.