2012. február 21., kedd

Hajnalban irány Andamán, ha a Kingfisher Airlines is úgy akarja.

39. nap (2012. feb. 21.)

39th day (21. February 2012.)

Későn kelünk, ma tényleg „Nem csinálunk semmit!” napot tartunk. Szokásos keksz a sarokról, a kimosott ruháinkat is nekünk kell menedzselni, mert már második napja száradnak a kötélen, de még mindig vizesek?!
András elmegy ebédet venni és meglepetésemre nagyon gyorsan visszajön. Bérelt egy biciklit fél napra (20 INR), ezért tudta ilyen hamar megjárni. Gazdag a felhozatal: csirkés briyani, csirkedarabok vörös szószban kisütve, lilahagyma saláta és gyümölcs (banán, ananász, papaya), összesen 215 INR.
Ebéd után sziesztáznánk, mivel innen egyenesen a repülőtérre megyünk és csövezünk a gép indulásáig, ami hajnalban indul Chennai-ból. De ma különösen nagy a forgalom, mosnak, mosogatnak és jön-megy mindenki. Lassan elcsendesedik minden és sikerül aludnunk pár órát. Beszélünk az öreggel, hogy hétkor megyünk a buszállomásra, rendezzük a szállást. Összesen 550 INR-t fizettünk a három napért, a másik szállásunkon, amit előre foglaltunk, és oda nem mentünk, ez a pénz fél éjszakára lett volna elég…
Szokásos áramszünet alatt egy japán gyerek keresi a hiba forrását, mert nem tudja, hogy itt mi a módi. Kérdezi András segíthet-e valamit, ő mondja, hogy nincs áram a szobájába. Megnyugtatja, hogy sehol sincs és elsoroljuk a négy időpontot. Kicsit ledermed és megköszöni az új információt.
Megvárjuk a harmadik áramszünet végét, hogy lássuk nem hagyunk-e valamit a szobában, majd kisétálunk a buszhoz. Az információnál már nincsen jó állapotba az alkalmazott, mondjuk hová szeretnénk menni, rávágja, hogy holnap reggel megy a következő busz. Kösz szépen, akkor már az Andamán-szigeteken leszünk. Keresünk értelmesebb embert. Két lehetőség bontakozik ki, vagy visszamegyünk Chennai-ba és kitaxizunk a reptérre, vagy az eddig „járatlan úton” megyünk. Ahhoz el kell buszozni Tambaram-ba (azt se tudjuk, hol van), majd felszállni egy másik buszra, ami a reptér felé megy és csak tizenöt percet kell utazni vele. Szerintünk ez az olcsóbb, így ezt választjuk. A busz számát sikerül megtudnunk (515), de csak két másik busz vár az állomáson. Kávézunk egyet, addig beesik két 515-ös. Az egyik beáll, felszállunk, a helyiek ismét leszállnak-visszaszállnak-átszállnak társasjátékot játszák. Elindulunk, egy helyi segít megkérdezni, hogy Tambaram-ból mennek-e tovább buszok. Nagyon jó a tempónk, ismét hasítunk, itteni viszonyokhoz képest „fénysebességgel”, még azt a buszt is leelőzzük, ami előbb indult. Az teljesen tele van, miénken még krikettezni is lehetne. Megint szerencsénk volt, a két órás utat másfél alatt teljesítjük. A sofőr segít, hogy az 1/B-s buszt kell keresni. Megtaláljuk, egy főiskolás is megerősíti, hogy ezzel a busszal kell menni. A riksások 150-ről engednek 100-ra, de inkább a buszt választjuk, az csak 11 INR/fő.
Hamar kijutunk a reptérre, ahol első utunk a Kingfisher Airlines pultjához vezet, mivel tegnapelőtt este a vacsi közben András talált egy cikket az újságban, hogy rengeteg járatot töröltek az alkalmazottak sztrájkja miatt. Ugyanis múlt hét pénteken az alkalmazottak úgy döntöttek, hogy ha nem kapják meg a fizetésüket este 5-ig vagy 6-ig (elfelejtettem), akkor nem veszik fel a munkát. Vasárnap is káosz volt a társaság járatait illetően, volt, ami ment, és volt, ami nem. Hát így állunk, csak remélni tudjuk, hogy a mienk menni fog.
A pultnál még semmit sem kérdezek, már meg is nyugtatnak, hogy megy a szigetekre a repcsi. Örülünk annak, hogy csak az odafelé megyünk ezzel a társasággal. A kő legördül a szívünkről, és megkeressük az IndiGo társaság irodáját, hogy ott megvegyük a Kalkutta – Mumbay repjegyet március 19-re, (ugyanis 20-án jövünk haza Mumbay-ból), majd miután ez is megvan, megvesszük a SpiceJet-nél a Bagdogra – Kalkutta repjegyet is március 16-ra. A hátralévő időnket ez a két jegy határozza meg, azaz Andamán után Dardzselingben és Sikkimben, valamint Kalkutta mellett töltjük. Az még képlékeny, hogy a helyszínek hogy követik egymást, mert Dardzseling-be vonattal szeretnénk felmenni, ami ugyanúgy világörökség, mint az Ooty kisvonat, és csak ott lehet jegyet venni. Szeretnénk orrszarvút is látni, én a keddi nagy piacot Lava-ban, hiszen a környező államokból és országokból is ide jönnek az árusok, valamint szeretnénk Kalkutta mellett megkísérteni a sorsot, és tigrist látni. Ha már a leopárd sikerült…
Most a kényelmetlen székeken csövezünk, és nézzük, hogy az előttünk lévő 3 járat (Bangalore, Hydebarad és Mumbay) mennyi késéssel indul, az első helyre „csak” 6 órással. Szintén a Kingfisherről van szó. A tábla szerint a mienk időben megy, de én csak akkor hiszem el, ha már leszálltunk Port Blair-ben. András azzal színesíti a várakozásunkat, hogy a kézi hátizsákjában összepréselt véletlenül egy hatalmas érett banánt, így most takaríthatjuk a táskát és a benne lévő cuccokat is, közben bele-belenéz a bajnokok ligája közvetítésekbe.

Mahaballipuram – Chennai Airport

Take the bus to Tambaram (number 515) and change to the airport (number 1/B). At night (after dark) the total journey is 2 hours, ticket fee is 27 + 11 INR / person, and the bus is stop next to the airport.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése